Uncategorized

כיצד לפתח את היצירתיות של ילדים

זה אולי יפתיע אותכם לגלות את זה אבל יצירתיות היא לא כשרון מולד , אף על פי שרבים מאיתנו חושבים שכן , זוהי מיומנות נרכשת וההורים יכולים לשחק תפקיד חשוב בפיתוח היצירתיות של ילדיהם בדרכים שונות. אז למה חשוב לפתח את היצירתיות של הילדים שלנו? יצירתיות ידועה בהיותה מרכיב חיוני של בריאות ואושר וזה המפתח להצלחה כמעט בכל מה שאנחנו עושים בחיינו, יצירתיות אינה קשורה רק לעוסקים בעיצוב או באומנות, היום רוב העסקים מחפשים אחר עובדים עם ראש יצירתי. לכן זה מאוד חשוב להורים ליישם שיטות וטכניקות שונות לטיפוח מיומנות זו בקרב ילדהם. דבר אחד בטוח הוא שזה לא משימה קלה, במיוחד בתקופה האחרונה של קשיים כלכליים בה שני ההורים מחויבים לצאת לעבוד בכדי לפרנס ולא תמיד מתאפשר להם לפנות מספיק זמן לבלות עם הילדים, זוהי גם תקופה של גאות טכנולוגית (טלוויזיות, משחקי מחשב ורשתות חברתיות) ולפעמים זה יכול להיות מאוד קשה לגרום לילדים שלך לבחור פעילויות יצירתיות ואקטיביות ולא פסיביות כמו בצפייה בטלוויזיה או משחק מחשב( למרות ההנאה שבדבר). אבל עם כל הקשיים זה לחלוטין שווה את המאמץ . אז הכנו רשימה של כמה טיפים איך להקל ולעזור להורים במשימה החשובה הזאת :
  1. משחק- משחקי דמיון או משחקי תיאטרון/תפקידים. חשוב מאוד כאשר משחקים לא להיצמד לכללי המשחק שלנו המבוגרים אלא לתת לילדים לקבוע את הכללים ולבטא את עצמם. לעודד משחקי דמיון שהם לא מובנים ובלתי מוגבלים. הילד צריך לחשוב מחוץ לקופסה ולכן אנחנו לא יכול לצפות מהם להיות יצירתיים ומצד שני להורות להם על כל צעד ושעל. זה עלול לדכא את הדמיון שלהם. משחקי דמיון הם כלי מצוין לבטא פחדים, רגשות, מאוויים ועוד, עולמם הקסום של הילדים מלא בדמיון עשיר, נסו לזרום איתם.
  2. פינת משחק- בחרו חלק בבית כפינה של יצירתיות(פינת משחקים ויצירה). ילדים זקוקים למרחב להציג את הדמיון שלהם ואם אתה לא רוצים שהם יהפכו את הבית לבלגן יצירתי, הקצו להם חדר או איזור שבו הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. בעיקרון כל מקום שבו יהיה להם את החופש לעשות כל מה שיצירתי.
  3. צעצועים לפיתוח היצירתיות- קנו משחקי יצירה או הרכבה לילדים שלך. למרות שזה מאוד מפתה לבחור דוב גדול וחמוד,מכונית מירוץ או סט בארביות לילדים שלך, אנו מציעים לך לקחת את הזמן לחשוב ולבחור צעצוע שיפתח מיומנות שונות ואת היצירתיות של הילד שלך. צעצועים עם משחק פתוח ומתמשך אשר עוזרים בפיתוח יצירתיות , דמיון ומוטוריקה עדינה אצל הילד ומחזקים את הביטחון העצמי של הילד ביכולות היצירה שלו- תחושת גאווה שהוא עצמו יצר את הצעצוע שלו.
  4. ספרים וסיפורים- עודדו את הילד לקרוא ספרים או שתספרו לו סיפורים, ילדים מגיל קטן מאוד אוהבים ספרים וסיפורים, אם זה לפניי השינה או בכלל, הרבו לעשות זאת כדי לאפשר לדמיון שלו להתפתח, ספרים חושפים את הילד לסיטואציות וחוויות שונות.
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *